El grup municipal d’ERC de Castellfollit de la Roca promou una campanya per a tot Catalunya per eradicar el perill de les barreres laterals a les carreteres
Des del nostre grup municipal, conscients de la problemàtica que ocasionen les barreres laterals a les carreteres i en solidaritat al col·lectiu de motoristes que reivindica una ràpida solució, hem engegat una campanya d’abast a tot el territori català amb la finalitat d’obtenir un ampli consens municipal i canalitzar-lo a través dels consells comarcals, perquè es retirin o es modifiquin aquestes barreres.
Amb aquest objectiu hem presentat una moció al ple del nostre consistori i també l’hem adreçat al de tots els municipis de la comarca perquè s’hi puguin adherir.
La moció, el text de la qual adjuntem, proposa que cada consistori prengui aquest acord i el trameti al Consell Comarcal de la Garrotxa, amb la finalitat que aquest organisme, fent-se ressò de la voluntat de quants més municipis millor (si pot ser de tots), insti el Ministerio de Fomento, el departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i la Diputació de Girona perquè solucionin aquesta problemàtica a les carreteres que són de la seva competència.
A la moció també demanem que el Consell Comarcal de la Garrotxa la faci arribar a la resta de consells comarcals de Catalunya.
- Text de la moció
La supressió dels paranys que representen les barreres laterals de les carreteres és una reivindicació constant del col·lectiu de motoristes que massa vegades veuen agreujats els accidents de trànsit que pateixen quan topen amb aquests obstacles.
Les víctimes mortals, les nombroses fractures òssies i amputacions que han causat aquests paranys als motoristes accidentats ens ha de portar cap a una solució urgent del problema . Una solució que almenys a Catalunya ja va ser en vistada pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i hi va destinar una dotació pressupostària de 600.000 euros amb la previsió de solucionar el problema abans de finals del 2007.
Atès que està pràcticament esgotat aquest termini i que les solucions només s’han aplicat en una molt petita part del territori com és la carretera de Santa Fe del Montseny, al Vallès Oriental, i en petites actuacions puntuals com la pujada de Serinyà, al Gironès. I atès que el 2004 va entrar en vigor una normativa europea que obliga tots els estats membres a protegir les barreres laterals de les carreteres, proposem al Ple l’adopció dels següents
- Acords
Instar al Ministerio de Fomento, al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i a la Diputació de Girona perquè modifiquin o substitueixin les barreres laterals de les carreteres de la seva competència, a tota la comarca de la Garrotxa, a fi d’evitar la perillositat que comporta als motociclistes, en cas d’accident.
Demanar la solidaritat de tots els consistoris de la comarca de la Garrotxa perquè aprovin una moció en aquest sentit i adrecin l’acord del Ple al Consell Comarcal de la Garrotxa.
Demanar al Consell Comarcal de la Garrotxa que, amb el recolzament dels ajuntaments de la comarca, insti també el Ministerio de Fomento, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i a la Diputació de Girona perquè modifiquin o substitueixin les barreres laterals de les carreteres de la seva competència a tota la comarca de la Garrotxa.
Demanar al Consell Comarcal de la Garrotxa, que adreci l’acord pres sobre aquesta moció a tots els consells comarcals de Catalunya demanant-los que es pronunciïn en el mateix sentit en les seves respectives demarcacions.
3 comentaris:
El DPTOP instal·la els faldons de seguretat per a motoristes:
Acn/DdeG, Blanes.
El Departament de Política Ter ritorial i Obres Públiques ha iniciat la instal·lació de faldons de seguretat per a motoristes en diferents trams de la xarxa viària del territori que sumen un total de 5,1 quilòmetres. Aquests treballs, que s'enllestiran la pròxima primavera, comportaran una inversió de 600.000 euros. L'actuació s'emmarca en el programa específic que el DPTOP està aplicant per millorar la seguretat dels motoristes.
A la demarcació de Girona, els treballs per a la instal·lació de nous faldons a les barreres de seguretat de la xarxa viària del territori s'han iniciat aquests dies. En total, s'actuarà a 1,8 quilòmetres repartits en diferents trams d'aquesta zona, concretament a les carreteres GI-682, GI-550, i C-35. A la GI-682 l'actuació comprèn un total de 773 metres corresponents a diferents trams d'aquesta via al terme municipal de Lloret de Mar, a la comarca de la Selva.
Els treballs, que ja s'han iniciat, s'allargaran uns deu dies. A la GI-550 s'instal·laran faldons a 838 metres de barreres de seguretat a diferents trams d'aquesta carretera al terme muncipal d'Arbúcies, a la comarca de la Selva. Començaran a mitjan gener i s'allargaran durant deu dies. A la C-35 es col·locaran faldons a 246 metres repartits en diversos trams d'aquesta carretera, a l'altura del terme municipal de Fogars de la Selva, a mitjan gener.
Comarques centrals
En les comarques centrals, el DPTOP iniciarà a principis d'any la instal·lació de faldons a les barreres de seguretat de diferents trams de les carreteres B-520, B-402 i C-55, que sumen una longitud de 646 metres. A la B-520 es col·locaran faldons al costat esquerre d'un tram de 48 metres de longitud d'aquesta via, corresponent al terme municipal de Santa Eugènia de Berga, a la comarca d'Osona. A la C-55 a mitjan mes de febrer s'iniciaran els treballs a dos trams de 260 metres, al municipi de Navàs, al Bages, i a Pinós, al Solsonès. I a la B-402 els treballs se centraran al costat esquerre de diferents trams d'aquesta carretera a Guardiola de Berguedà, que sumen una longitud de 338 metres. Es preveu iniciar les obres a finals de gener.
Àrea metropolitana de Barcelona
En el cas de l'àrea metropolitana de Barcelona, properament s'incorporaran els elements de protecció especial per als motoristes a 608 metres de barreres de seguretat en diversos trams de la C-17 i la GI-800. A la C-17 a principis del mes de febrer s'inciarà en dos trams diferents situats al terme municipal de Montcada i Reixac, al Vallès Occidental. Els treballs s'allargaran durant cinc dies per establir una protecció especial en un total de 288 metres. A la GI-600 les obres se centraran en diversos trams de la via al terme muncipal de Tordera, a la comarca del Maresme, que sumen una longitud total de 320 metres. Els treballs començaran a principis de gener.
Pel que fa a les Terres de l'Ebre, a partir del mes de febrer començaran les obres per proveir de faldons les barreres de seguretat d'un total d'1,2 quilòmetres de la xarxa viària d'aquesta zona, que es concentraran a la C-12 i a la C-43.
Finalment, a les comarques de Ponent, es col·locaran faldons a 712 metres de barreres de seguretat en diferents trams de la C-13 a l'altura de Camarasa, a la Noguera. Els treballs s'iniciaran al febrer i s'allargaran uns vuit dies.
El Consell de Ministres ha autoritzat mitjançant un Reial decret els canvis de titularitat de diversos trams de carreteres a favor de la Generalitat de Catalunya. A la carretera N-260 els trams afectats pel traspàs són: Argelaguer-Olot Est (del punt quilomètric 67,55 al 76,800 i del 78,00 al 82,500) i Olot Oest-Ripoll, per Vallfogona de Ripollès (del 84,200 al 117,260). Diari de Girona 15-12-2007
Hola,Sugerencia:
Preguntad al voste "Alcal.ciu", por que la "Xarxa eléctrica Olot-Castelfollit de la Roca-Argelaguer-Serinyá-Llogaia Girona" de Bassols Energia S.A., no tiene el "Estudi de Impacte Ambiental de Medi Ambiemt", a su paso por Castelfollit y por supuesto toda la linea.
A vosotros os pasa por Espais protegits por la Unión Europea, PNZVG-Alta Garrotxa.
Es "obligatorio" que esta reforma electrica disponga de un proyecto en condiciones.
Vuestro Alcalde lo "chanchullea" a espaldas dels veïns de Castelfollit, preguntadle porque no publica el "Proyecto" en el BOP de Girona.
Solo es una sugerencia Gracias y Felices Fiestas
Publica un comentari a l'entrada